Lisanne in Canada

tweestrijd

Hoi iedereen,

na een heel gezellige week met mijn ouders en zusje is nu het op mezelf wonen weer begonnen! Dus niet meer in een lekker hotelbed slapen en gewoon kunnen aanschuiven bij het ontbijt haha. Is ook niet erg hoor, ik verlang ook wel weer naar wat 'normaal' eten, alhoewel het uit eten gaan ook erg lekker was!

Zoals gepland zijn we naar Vancouver Island gegaan, het is echt onwijs mooi daar! Het lijkt wel een compleet nieuw land, met nog meer groen en andere mooie natuur. We kwamen aan in Victoria maar hebben ook nog een tour over het eiland gemaakt dus we hebben meer dan alleen de hoofdstad gezien.

Wink

Ook gingen we walvissen spotten (dat doet iedereen daar haha) en dat was echt super. De boottocht erheen zal ik me nog wel lang herinneren, gaat best hard zo'n boot! (zo'n 70 km/u)

Uiteindelijk hebben we geen 'echte' walvissen gezien, maar wel 'killer whales' oftewel orca's. En ik denk dat ik die beesten minstens net zo gaaf vind. Heel mooi om te zien hoe ze zo boven het water uitkomen. En de feitjes zijn ook altijd wel grappig om te horen; een orca eet wel 100 kilo zalm per dag! Bah.

Wink

Ook heb ik nog een activiteit van mijn 'try before you die-lijstje' afgestreept:

BUNGEEJUMPEN!

Laughing

Zondag waren we in Whistler (heel leuk plaatsje) en daar was de mogelijkheid om van een brug te bungeejumpen. Dus na even nadenken besloot ik het gewoon te doen! Je leeft maar één keer toch?!

Dus gingen we met de auto naar een plek buiten het dorpje. Eerst nog even mama bij een museum afgezet, die prefereerde dat toch boven mij van een brug zien storten haha.

En als je daar bent gaat het eigenlijk best wel snel. even melden, wat informatie over het hoe en wat, en dan krijg je al je pakkie aan! Bij de meeste bungeejumps zit je vast aan je voeten, maar ik kreeg een harnas wat om je middel en om je schouders zit. Er werd gezegd dat dat comfortabeler was, wat ik uiteraard best geloofde.

En dan komt het moment dat je vastgeklikt wordt, alles nog even dubbel gecheckt, en dan naar het 'platform' van waar je gaat springen. Ik kan je vertellen, het is niet tof als je daar bovenaan staat haha. Je verstand zegt, waar ben je in hemelsnaam mee bezig, en je gevoel zegt: ik moet dit doen, dit is gaaf! Dan wordt er afgeteld en kies je toch voor het tweede. Ik wist echt niet wat me overkwam bij die vrije val! Zoveel adrenaline gaat er door je heen. Maar wat misschien nog wel enger was, was het 'bouncen' als je de vrije val hebt gemaakt. Je wordt aan het bungeekoord weer omhoog getrokken en nog een paar keer maak je een soort vrije val. Dat maak je dan toch een stuk bewuster mee.

Daarna wordt er een lijn naar je toegegooid, wordt je omhoog getakeld en sta je weer met beide (wel trillende!) benen weer op de plek waar je je sprong begon. En ben je een ongelooflijke ervaring rijker! Het was echt super gaaf, ik zou het iedereen die een beetje lef heeft aanraden en ik zou het ook zo weer doen.

Nu weer back to business as usual! Maar wel met een heel grote grijns op mijn gezicht.

liefs Lisanne

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active