Lisanne in Canada

op berenjacht

Hallo allemaal,

het was weer even geleden dat ik een verhaaltje had gepost. Bij deze dus, voor allen die er met smart op zaten te wachten.

Wink

Want ja, ik ben in de Rocky Mountains geweest. Heel lang al naar uitgekeken, en deze trip heeft echt mijn verwachtingen overtoffen.

Vrijdag vroeg m'n bed uit (na een nachtje van 3 uur slaap), op naar Waterfront Station waar in totaal 3 bussen op ons te wachten stonden. Na nog wat te drinken te hebben gekocht bij Tim Hortons, iedereen z'n bagage ingeladen, de bus in. En wat hadden we een gezellige groep en een super toffe tour guide. De sfeer zat er gelijk goed in, er werd flink meegeblèrd met de muziek en ondertussen vertelde Lee ons wat over de omgeving en wat we te zien zouden krijgen. Zo gingen de uurtjes in de bus snel voorbij! Dat mocht ook wel, ik geloof dat we op de eerste dag al zo'n 8 uur in de bus hebben gezeten.

Wink

's Avonds aangekomen in het hotel hebben we simpel gebarbecued en daarna een kroeg ingedoken. Daar hadden ze volgens mij nog nooit zo veel gasten tegelijk gehad, haha. Hoewel het best gezellig was, was ik toch wel erg moe en de volgende dag stond er ook weer veel op het programma dus ben ik redelijk op tijd m'n bedje ingedoken. Gelukkig waren we zo slim om een extra laken te vragen, anders hadden Daniela en ik waarschijnlijk 's nachts gevochten om de dekens, haha! Vraag me niet waarom, maar in alle hotels waar we geslapen hebben stonden twee tweepersoonsbedden (met dus maar één laken). Anyway, zo was het netjes opgelost.

Na een heerlijke nacht slaap kwam dan nu de eerste échte dag in de Rocky Mountains. De eerste stop in Valemount was nog in British Columbia, nu kwamen we de provincie Alberta binnen. De klokken werden allemaal een uurtje vooruit gezet ivm het tijdsverschil; zo groot is Canada dus! Op zaterdag hebben we van alles gezien; de Columbia Icefields, Athabasca Falls en o.a. Waterfowl Lake, erg mooi. En 's avonds hebben we flink gefeest in Banff! Pfoe, dat was best een tijdje geleden dat ik écht een avondje uit was geweest. Uiteraard ga ik hier in Vancouver vaak naar de pub nights en in het weekend gezellig wat drinken, maar dit was toch echt wel even wat anders. Een super leuke night club, met goede muziek, dus we hebben het flink laat gemaakt! De volgende ochtend was dan ook niet voor iedereen een succes.

Wink

Zondag was letterlijk en figuurlijk een hoogtepunt van de Rocky Mountains Easter Tour, in Banff zijn we de Gondola ingegaan om ons naar de top van de berg (ik weet niet meer welke) te brengen. Wat een uitzicht zeg. Ik zal nogwat foto's plaatsen, maar in het echt is het nog veel een veel mooier. Lake Louise was ook heel erg gaaf! Helaas wel bevroren, maar dat is misschien een mooie reden om er nog eens heen te gaan als m'n ouders & zusje langskomen.Daarnaast hebben we nog goed gebruik gemaakt van ons evenwichtsgevoel, in Johnston Canyon is het erg glad! Dat gaf ook wel leuke situaties, tientallen mensen die gillend langs een leuning naar beneden glijden. Ik heb er nog een paar mooie blauwe plekken aan overgehouden.

Wink

En toen zat de trip (en mijn verhaal) er alweer bijna op! De laatste avond hebben we weer gezellig gebarbecued en bij het kampvuur marshmallows gegeten en wat gedronken, daarna de laatste overnachting in Golden. Op de laatste dag zijn we op de terugweg nog bij een 'Flee Market' gestopt zodat iedereen wat belachelijks kon kopen om dat vervolgens met een ander uit te wisselen, en toen was het alweer voorbij!

Nouja, bijna dan. Op woensdag hebben we in The Blarney Stone in Vancouver nog een leuk avondje gehad met de groep. Er was een video gemaakt van de Rockies Tour, een biertje erbij en ook de Canucks game van die avond konden we in de kroeg bekijken.

Erg geslaagd dus!

liefs Lisanne

p.s Ik heb helaas geen beren gezien in de Rocky Mountains! Minpuntje.

Wink
Enne Suus, bedankt dat ik je titel even mocht lenen. Vind je vast wel goed, hihi.

Reacties

Reacties

Esther

Klinkt geweldig!!Ik kijk uit naar de foto's!Ook al zie je op een plaatje nooit echt hoe mooi het is.
Ik word al moe van alleen het lezen van al die late nachten,drukke dagen en alle lol die je hebt. Maar kan me voorstellen dat het 't allemaal waard is.
Geniet ervan!!
groetjes Esther

Michiel

Hey Lisanne!

Even een berichtje om te laten weten dat ik je nog steeds stalk :) Tof om te horen dat je het zo naar je zin hebt, ik ben jaloers!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active