Lisanne in Canada

sterren en strepen

Hallo iedereen,

hier weer een verslagje, deze keer niet over 'Lisanne in Canada' maar over 'Lisanne in Amerika'!

Ja ja, dit weekend zijn we met een hele groep van INTERNeX naar Seattle geweest. Vrijdagmiddag verzameld bij Tim Hortons en daarna de bus in. De reis zelf was prima te doen, de sfeer zat er goed in, alleen het wachten bij de Amerikaanse grens was wat minder. Sinds 9/11 zijn de veiligheidsmaatregelen natuurlijk ontzettend aangescherpt dus iedereen moest zijn vingerafdrukken afgeven en vertellen wat je in de VS kwam doen.

Daarna weer alle spullen verzameld en de bus in, op naar het hostel in het centrum! Ik had nog nooit in een hostel geslapen en kan het dus ook niet vergelijken maar het zag er allemaal erg netjes uit.

Het avondeten was door de lange reis een beetje uitgesteld, dus zaten we om half 1 's nachts aan het diner bij The Hurricane Cafe in het centrum. Tsja, je bent een weekendje in de States, dan doe je daar denk ik ook niet zo moeilijk meer over en uiteraard had iedereen flink honger.

Na een heerlijke nacht slapen en een zo mogelijk nog lekkerdere douche 's ochtends het centrum van Seattle ingegaan. Samen met Daniela de Pike Market bekeken en de eerste Starbucks gezien, daar stond alleen een rij tot buiten dus een warme chocomel hebben we maar even overgeslagen.

Wink
's Middags hebben we ook nog een Underground Tour gedaan maar dat was niet echt een aanrader.

En 's avonds: de échte toerist uithangen! Bij schemering zijn we de Space Needle opgegaan en hebben daardoor Seattle bij dag en bij nacht kunnen zien. Het uitzicht was erg mooi, vooral bij nacht met al die lichtjes.

Hierna lekker wat gegeten en de dag afgesloten in het Hard Rock Cafe. Erg leuk om daar ook eens geweest te zijn, en de cocktail smaakte goed! Nu drink ik sowieso niet, en in Amerika mag ik het zelfs niet eens, maar volgensmij had ik toch echt de lekkerste cocktail! Je betaalt er natuurlijk flink voor maar ik kreeg ook nog als souvenir het glas mee dus het was zeker een geslaagd avondje.

Laughing

En toen zat het er alweer bijna op! De laatste dag nog even gebruik gemaakt van het feit dat Amerika flink goedkoper is dan Canada en nieuwe grijze Allstars gekocht en ook nog wat van de stad gezien.

En nu, op naar de volgende trip! In april staan er 4 dagen in de Rocky Mountains op het programma.

Tot die tijd ga ik vrolijk verder met een hoop pizza's bakken en hoop ik begin april te kunnen verhuizen.

Tot het volgende verhaal,

liefs Lisanne

Esther

Leuk, zo'n uitstapje naar Amerika. Als je dan toch in de buurt bent! De Rocky Mountains lijken me ook geweldig! Maar je hebt zo te horen sowieso een geweldige tijd en daar gaat het om.
Nu weer even "saai" aan de pizza's en op naar het volgende avontuur!
Groetjes Esther

ans

Ben benieuwd hoe jouw volgende verhaal heet: "Lisanne in Africa" misschien ? Nee nu maar weer even terug naar je inmiddels vertrouwde stekkie. Over een paar maanden kunnen wij het ook met eigen ogen zien, wij kijken er naar uit om jou dan weer te zien en (een gedeelte van) Canada !

Niek de Boer

Dag Lisanne,

Zo het gaat je goed daar begrijp ik, prachtig.
Heb net via je vader je blog gevonden, (je hockey schoenen zijn al weggeven), en oh ja bedankt voor je sticks!

Groeten van de hele familie de Boer