Lisanne in Canada

internationaal zakendoen?

Hallo iedereen,

ik ben hier pas 2 weken, maar heb toch al het gevoel dat ik hier veel langer zit! Het gaat allemaal zo z'n gangetje en ik voel me al best wel thuis in deze grote stad.

Voor degenen die zich afvragen hoe het met mijn avonturen in pizza-land staat: goed! Donderdag heb ik mijn laatste training en een soort 'test' en daarna krijg ik uren om te werken volgens een schema. Beetje jammer is dat mijn werkgever dacht dat ik tot februari 2013 beschikbaar zou zijn om te werken.. Mijn werkvisum loopt dan namelijk af en blijkbaar is hij er bij het sollicitatiegesprek vanuit gegaan dat ik een jaar bij hem zou komen werken! Ik had het sowieso anders in gedachten, ook was mij verteld dat je tijdens je eerste werkweek af zou spreken wanneer je laatste werkdag zou zijn, bijeen sollicitatiegesprek ben je immers nog niet zeker van je baantje!

Sowieso was ik niet van plan om een jaar lang pizza's te gaan bakken haha. Toch wel goed dat dit even ter tafel kwam. Gelukkig was het oké en kan ik hier blijven werken (pfoe, scheelt weer.)

Verder kan ik op m'n gemakje in Vancouver van alles bekijken, ga ik af en toe bij het kantoor van Internex langs voor wat tips wat betreft skiën en andere leuke dingen.

En ik ben er ook achter dat ik heel snel van bank wil wisselen! Wat een gedoe met mijn Nederlandse pinpas zeg. Hij doet het gewoon nergens hier in Vancouver. Ik heb echt alle banken geprobeerd maar hij weigert gewoon als ik geld uit de muur wil.

Na wat googelen erachter gekomen dat 'mijn' bank uit veiligheidsoverwegingen geen buitenlandse betalingen meeraccepteert. Wat nou international banking, international business, noem alle mooie termen maar op. Ik kan hier niet eens pinnen!!

Op zoek naar een andere mogelijkheid wat betreft mijn pinpas dus. En tot die tijd: lang leve ouderwets contant geld!

x Lisanne

Reacties

Reacties

Vera

Ohh onhandig zeg! Gelukkig nog een alternatief op zn ouderwets! Hoorde dat je al wat leuke dingen in het vooruitzicht hebt! Superleuk!!
Haha ik verwacht nu wel wat als je weer thuis komt hoor lies! Super lekkere pizza's!!

Super veel plezier nog!
Xxxxx

Esther

Ach, als je niet kan pinnen, geef je misschien ook (iets) minder geld uit??!! Of werkt dat niet zo? (haha)
Modern daar... in het verre Canada. Of is het modern hier bij de ING??
Niet erg international inderdaad.
groetjes Esther

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active