Lisanne in Canada

eerste indrukken

Hallo iedereen,

vanaf nu doet deze blog zijn naam eer aan: ik ben in Vancouver!

Mijn eerste indrukken:

- vriendelijke mensen (iedereen, maar dan ook echt iedereen zegt 'hello, how are you today?' en altijd 'please' en 'thank you', dus dat ben ik mezelf ook aan het aanwennen haha)

- leuk gastgezin

- het openbaar vervoer is goed geregeld, zelf ga ik met de SeaBus van Noord-Vancouver naar het centrum, erg handig vervoermiddel maar daarnaast ook erg leuk omde skyline vanVancouver te zien

- de stad wordt ook wel 'Raincouver' genoemd, dat heb ik gisteren mogen ervaren, mijn regenbroek isecht onmisbaar hier heb ik gemerkt

Laughing

Verder heb ik gisteren en vandaag mijn to-do-list afgewerkt; een oriëntatie bij Internex, een Social Insurance Number aangevraagd en een bank account geopend. Vooral de laatste twee zijn erg belangrijk, zonder SIN kun je in Canada geen betaald werk doen en zonder Canadees bankrekeningnummer gaat je werkgever je ook niet betalen haha.

Wat nu prioriteit #1 heeft, is een nieuwe mobiele telefoon kopen! Die van mij doet het hier helaas niet..

Tot het volgende verhaal!

x Lisanne

Reacties

Reacties

Esther

Hoi Lisanne,
Fijn dat het een leuk gastgezin is! Met dat als basis word alles een echte uitdaging.
Je bent al goed op gang met je regeldingen. Zie je, zo komt alles "gewoon" goed en kan het grote genieten beginnen!
Ben benieuwd naar je verhalen.
Groetjes Esther (en Henk en Inge natuurlijk)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active