Lisanne in Canada

een stukje europa

Hallo allemaal,

inmiddels ben ik aan het overschakelen naar het Frans, ik ben namelijk in Québec! In Montréal om precies te zijn. Zondagochtend heel vroeg met de taxi, daarna een vlucht van ruim vier uur om hier te komen. Heel even dacht ik dat ik Canada alweer uit was, het lijkt hier alsof ik in Europa ben! Montréal voelt voor mij als een kruising tussen Barcelona en Parijs.

Het bevalt me prima hier. Wel even wennen aan de hoge temperaturen en de luchtvochtigheid, het is echt héét hier! Wel lekker hoor, bijkomend voordeel is dat het 's avonds en 's nachts absoluut niet koud wordt. En een mooi kleurtje opbouwen door het zonnetje natuurlijk.

Wink

Vandaag ben ik naar de grote (beroemde) basiliek l'Oratoire geweest, erg indrukwekkend. Ook het uitzicht als je boven bent is erg mooi. Daarna wat gegeten en later op de middag naar Parc Mont-Royal geweest. Na flink wat trappen gelopen te hebben, was het uitzicht super! Een mooie stad, jammer dat ik er niet langer kan blijven.

Ook het hostel bevalt me prima. Een gedeelde kamer met 5 meiden is altijd gezellig, al was het gesnurk van twee van hen vannacht wat minder.

Wink
Ik zit midden in het centrum, dus alles is op loopafstand. Morgen nog een dagje flink van deze stad genieten, woensdag stap ik alweer op de trein naar Ontario.

En dus zit het er alweer bijna op! Ik heb al wel wat uurtjes van het tijdsverschil afgesnoept, dus ik hoop (nu al) dat ik niet te veel last heb van een jetlag, als ik thuiskom staat er al weer snel een avondje met de meiden en natuurlijk de introductieweek op het programma,

Bisous,

Lisanne

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active